Novinarske nagrade DNS, 2017

Novinarske nagrade DNS, 2017
Andrej Petelinšek, Večer, nagrada za izstopajoči dosežek v novinarski fotografiji (posamična fotografija)

Najboljšo fotografijo po izboru porote za izjemne dosežke v novinarski fotografiji v minulem letu prejme Andrej Petelinšek, za fotografijo z naslovom “Slavje in jeza”. Dolgoletni sodelavec časnika Večer s svojim avtorskim pristopom izstopa med dnevnimi objavami. Zabeležen trenutek, slavja nogometašev Olimpije in motivska osredotočenost na izrazito jezo vratarja Ankarana nam sporoča nekaj več od običajnega prikaza nogometnega popoldneva. Andrej s svojo zbranostjo in zavedanjem, da je možno dotični dogodek prikazati še bolj zanimivo, bralcu/gledalcu daje obogateno vsebino. S tem kaže spoštovanje do bralca/gledalca in to dodano vrednost bralec/gledalec tudi išče in spoštuje ter nagradi.

Jaka Gasar, Dnevnik, nagrada za izstopajoči dosežek v novinarski fotografiji (reportaža)

Najboljšo serijo po izboru porote za izjemne dosežkev novinarski fotografiji v minulem letu prejme sodelavec Dnevnika Jaka Gasar za serijo fotografij z naslovom “Predzadnja postaja”. Serija je posneta v naši geografski bližini, vendar je v glavah tako daleč, da jo nočemo videti. Serija je s svojo likovno dovršenostjo izstopala med ostalimi prijavljenimi deli. Avtor poskuša s svojim pristopom problematiko begunstva prikazati na drugačen način. Fotografije so nastale v zapuščenih skladiščih železniške postaje v Beogradu v Srbiji, kjer so predvsem begunci in migranti iz Afganistana in Pakistana. Fotografije so več kot vsakodnevno zabeleženi dogodki. In to je tisto, kar bralca/gledalca podzavestno prislili, da se ustavi in zapomni videno. Kontrast svetlobno privlačnega, dimnih meglic in krute realnosti posameznikov na fotografijah je tisto, kar celotni seriji daje izstopajoče poglede.

Voranc Vogel, Delo, pohvala porote s področja novinarske fotografije

Posebno pohvalo po izboru porote za izjemne dosežke v novinarski fotografiji v minulem letu prejme sodelavec Dela Voranc Vogel za serijo fotografij z naslovom “Meja so ljudje”. Kakor je zapisal avtor serije v svoji obrazložitvi prijave, so fotografije posnete pred odločitvijo arbitražnega sodišča o meji med Hrvaško in Slovenijo, osredotočajo se na ljudi, ki živijo ob meji in ne na mejne kamne ter katastre. Že večkrat nagrajeni avtor se je tudi tokrat z razmislekom in avtorskim pristopom lotil dotične tematike. Posameznike je postavil v prostor njihovega ugodnega počutja in nam prek njihovih pogledov sporočal njihove poglede na dotično tematiko. To ni zgolj ena izmed reportaž o tej tematiki v preteklem letu, je nekaj več – je serija, ki ustavlja poglede in nam ostane v spominu še dolgo po dnevu objave v časopisu in na spletni strani.